Teknolojide Geleceğe Yön Veren Uygulamalarımız

Göz Tarama Teknolojisi

Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi, devrim niteliğinde teknolojik uygulamalara imza atarak bankacılıkta yeni bir dönem başlattı. Mobil şubesini müşterilerine en iyi ve en hızlı deneyimi yaşatmak amacıyla tamamen yenileyen Yapı Kredi, ayrıca Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan “göz taraması teknolojisi” ile bankacılık sektöründe bir ilke daha imza attı. Bu yenilik sayesinde akıllı telefonlar üzerinden, şifre kullanmaksızın daha hızlı, daha kolay ve daha güvenli giriş yapılabiliyor. Yenilenen mobil şube bunun yanı sıra QR kod ile ATM’ye dokunmadan çok hızlı para çekme işlemi ve Çağrı Merkezi’ne direkt bağlanma gibi özellikleriyle de fark yaratıyor.

QR Kod Teknolojisi

Müşteri deneyimini iyileştirmek ve Yapı Kredi üzerinden yapacakları bütün işlemleri kolaylaştırmak için bir yeniliği daha başlattık! Yenilenen mobil şubemizi kullanarak müşterilerimiz çekecekleri tutarı belirleyerek ATM’lerden hiçbir tuşa dokunmadan, sadece QR kod ile para çekebiliyor. Ayrıca mobil şube üzerinden çağrı merkezi arandığında müşterinin kendisini tanıtmasına gerek kalmadan daha hızlı hizmet alabiliyor.

Yapı Kredi Mobil ve World Mobil'in Sunduğu Temassız Ödeme Çözümleri İle Yanınızdayız

Türkiye'de İlk Iphone Uygulaması

Mobil bankacılık hizmetini Türkiye'de ilk defa hayata geçiren banka olarak iPhone'a özel Türkçe finansal uygulamayı da ilk olarak hayata geçirdik. iPhone gibi gelişmiş bir cihazın yeteneklerinden yararlanmak için geliştirilen uygulamanın en dikkat çekici özelliği, iPhone platformuna özel ilk ve tek Türkçe finansal uygulama olması.

TeleWap

2000 yılında mobil bankacılık şubesi olma özelliğine sahip olan WAP bankacılığı (TeleWAP)'ı Türkiye'de hizmete sunan ilk banka olduk. Müşterilerimiz TeleWAP sayesinde, sadece cep telefonunun tuşlarına basarak kredi kartı işlemlerini gerçekleştirebilme, Turkcell cep telefonu faturalarını ödeyebilme, günlük repo, fon ve döviz bilgilerine ulaşabilme ayrıcalığına sahip oldular.

Dünyada sadece İsveç, Norveç, Finlandiya ve İspanya'da uygulanan bu hizmeti Türkiye'ye getirerek bir ilki gerçekleştiren Yapı Kredi, müşterilerine bankacılık işlemlerini diledikleri yerde, diledikleri zaman yapma olanağı sağladı.

Aktif Bankacılık İle İlkler

Bankacılık sektöründe yenilikçi atılımları gerçekleştirmede öncü ve önder olan Yapı Kredi, 1988 yılında başlattığı "Aktif Bankacılık" felsefesiyle Bireysel Bankacılık konusunda Türkiye'de ilk olan pek çok uygulamayı başlatmıştır. Bu uygulamaların bazıları sırasıyla: 24 Saat Bankacılık (Tele 24), Ferdi Krediler, Kredili Kredi Kartları, Kredili Mevduat Hesabı, Tele 24 Bordro, Süper Hizmet Paketi (Süper Hesap, Süper Çek ve Süper Card), STS (Senetsiz Taksit Sistemi), Alo Banka, Üniversite Bankacılığı'dır.

TELE-24/24 SAAT BANKACILIK ; Türkiye'de o güne kadar ATM'lerden sadece para çekilebilirken Aktif Bankacılık anlayışımız kapsamında Tele-24 olarak adlandırdığımız ATM'lerimiz ile müşterilerimizin tüm finansal ihtiyaçlarını karşılamaya başladık. 1988 yılında başlayan uygulama ile bankamız müşterileri yılın 365 günü, günün 24 saati bankacılık hizmetlerinden faydalanma olanağı bulmuşlar, vadesiz mevduat hesabından nakit para çekebilmeye, kendi hesapları arasında virman yapabilmeye, çek yada nakit para yatırabilip, kredi kartı ile para çekebilmeye ve işlem yapabilmeye başlamışlardır.

TELECARD ; Müşterilerimizin Tele-24 sisteminden yararlanabilmeleri için Türkiye'nin ilk debit kartını çıkarttık. Telecard olarak tanımladığımız bu kart ile müşterilerimiz hesabından para çekebilmekte, yatırabilmekte, havale yapabilmektedir. Müşterinin kendisinin bilmesi gereken bir şifre ile gerçekleştirilen işlemler için kullanılan kart ayrıca Telebanka'nın lobilerine girmek için de anahtar özelliği taşımaktaydı.

TELEFON BANKACILIĞI ; 24 Saat Bankacılık, şube dışı mekânlarda, alışveriş merkezlerinde bankacılık, Telecard'la alışveriş, Teleservis ve Otobanka'dan sonra "Alo Banka" adı ile "Telefon Bankacılığı" nı 1991 yılında başlattık. Bu sistemle Telecard sahipleri, yalnızca telefonlarının tuşlarına basarak, tüm bankacılık işlemlerini şubeye gitmeden gerçekleştirmeye başladılar.

TELETEL ; Müşteri odaklı bankacılık anlayışımız ile şubeler haricindeki alternatif kanallara ağırlık vermeye başladık. 1998 yılında Teletel adını verdiğimiz hizmetimiz ile Türkiye'nin her yerinden şehir içi telefon görüşme ücretine, 7/24 bankacılık işlemi yapma imkanını sağladık. Türkiye'de ilk defa kullanılmaya başlanan özel servis numarasıyla (444 0 444) tüm müşterilerimize hem sesli yanıt, hem de yetkili ile görüşerek işlem yapma ve hizmet alma kolaylığı getirilmiştir.

Bankacılıktaki İlk Online Uygulama

3 Ocak 1983 günü Türkiye'de bir ilk olarak Osmanbey ve Merkez Şubelerimizde başlatılan pilot uygulama, kısa zamanda yaygınlaştırılmış ve tüm şubelerimizden müşterilerimiz online olarak hizmet almaya başlamışlardır.

Yapı Kredi olarak Türkiye'de bankalar arasında ilk elektronik bankacılık uygulamalarını başlattığımız gibi, bu alanda bir öncülük daha yaparak yurtdışı temsilcilikleriyle de online bağlantı kuran ilk banka olduk. 1 Aralık 1986'da başlatılan deneme çalışmaları başarıyla sonuçlanmış, Franfurkt'ta düzenlenen bir törenle Türkiye'deki şubelerle bağlanmıştır. Böylece, bu sistemle Almanya'dan Türkiye'ye havale gönderen bir vatandaş, aynı anda hem havalenin gittiğini, hem de karşı şubeden teslim alındığını görme imkânına kavuşmuştur.